سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادگیری زبان با کمک آهنگ

حرف‌های روزمره را از طریق آهنگ انگلیسی می‌آموزیم

آهنگ‌ها سرشار از واژه‌ها، عبارت‌ها و اصطلاح‌های روزمره هستند. از آن‌جا که آهنگ‌ها برای مخاطب‌های بومی خوانده می‌شوند، شما از طریق آن‌ها با زبان محاوره کشور موردنظر آشنا می‌شوید. معمولا آهنگ‌ها به زبان معاصر خوانده می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که زبان بعضی از آهنگ‌ها قدیمی است. در مطلب‌های آینده درمورد انتخاب بهترین آهنگ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی با شما سخن خواهیم‌گفت.

 با کمک آهنگ با صداهای انگلیسی آشنا می‌شوید

گوش دادن به آهنگ، به تقویت لیسنینگ شما هم کمک می‌کند. می‌توانید با لهجه‌های مختلف آشنا شوید و ریتم و تن و لحن بیان زبان موردنظر را هم بیاموزید.

 با کمک آهنگ، انگلیسی در ذهنتان حک می‌شود

بسیاری از واژه‌ها و ریتم‌ها در یک آهنگ ثابت و تکراری هستند. همین موضوع باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید آن‌ها را به ذهن بسپارید. حتما پیش از این هم متوجه شده‌اید که موسیقی توانایی بی‌نظیری در حک شدن در سر ما دارد. مثلا هنگامی‌که مشغول یک امتحان سخت هستید و به حافظه خود فشار می‌آورید، اما ناگهان یک ریتم تند قدیمی در ذهن شما پخش می‌شود! ریتم و شعر آهنگ وارد ذهن ما می‌شوند و مدام تکرار می‌شوند. چه بهتر که از این نکته به نفع یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم! می‌توانیم کلمه‌های سخت یا عبارت‌های پیچیده را با کمک آهنگ‌ها به ذهن بسپاریم. پس از زمان اندکی متوجه می‌شوید که دیگر نمی‌توان این کلمه‌ها را از ذهن پاک کرد!

 آهنگ‌ها احساسات ما را برمی‌انگیزند

ارتباط ما با موسیقی عمیق و قدرتمند است. موسیقی کلید گنجینه‌های احساسات، خلق‌وخو و تاثیر پذیری ما را دراختیار دارد. موسیقی سلامت ذهنی و فیزیکی را افزایش می‌دهد. هنگامی‌که چیزی با احساسات گره بخورد، راحت‌تر به ذهن سپرده می‌شود و فرایند بازیابی آن سریع‌تر است.

 موسیقی در دسترس است

یکی از بهانه‌های ثابت برای فرار از یادگیری زبان، کمبود وقت است. اما موسیقی همه جا در دسترس شماست. می‌توانید در خانه، در اتوبوس، هنگامی‌که مشغول رانندگی هستید و یا در اتاق انتظار به موسیقی گوش دهید. علاوه بر این‌که وقتی موسیقی مورد علاقه خود را برای یادگیری زبان انتخاب کنید، دیگر خسته و بی‌حوصله هم نمی‌شوید. هم تفریح کرده‌اید و هم زبان خود را تقویت کرده‌اید.