سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی دیجیتال چیست

 

2. مشتری ایده‌آل خود را مشخص کنید

پیش از این‌که برای کار خود بازاریابی کنید، باید بدانید دقیقا به دنبال چهدر ناربو مشتری‌هایی هستید. آیا می‌خواهید وب‌سایت‌هایی برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک طراحی کنید؟ یا هدف شما شرکت‌های بزرگ هستند؟ برای مشخص شدن مشتری‌ ایده‌آل این سوال‌ها را از خود بپرسید؛

  • خدمات من به کمک چه کسب‌وکارهایی می‌آید؟
  • آیا کسب‌وکار موردنظر می‌تواند با من کار کند؟
  • چه اشخاصی در روند کار من هستند؟ سن، جنسیت، تحصیلات و موقعیت جغرافیایی آن‌ها را بازاریابی دیجیتال مشخص کنید.

4. قیمت‌گذاری کنید

هرچقدر هم به کار خود علاقه داشته باشید، بدون پول نمی‌توانید زندگی را بگذرانید. پس باید به اندازه کافی درآمد داشته باشید. اگر کیفیت کار بالایی ارایه دهید، بازاریابی دیجیتال مشتری‌ها از پرداخت قیمتی بالاتر از قیمت معمول بازار خودداری نخواهندکرد. دقت داشته باشید کیفیت اهمیت فراوانی دارد، اگر کار بی‌کیفیتی ارایه کنید و توقع درآمد بالا داشته باشید مشتری‌های خود را از دست خواهیدداد.

5. شبکه‌ مشتریان ایجاد کنید

شبکه‌ای از دوستان، همکاران و مشتری‌ها ایجاد بازاریابی دیجیتال کنید. ارتباطات خود را قوی کنید تا از این طریق به مشتری‌های جدید معرفی شوید. با این کار مشتری‌های جدید خودشان به سراغ شما می‌آیند و نیازی نیست تلفن را به‌ دست بگیرید و به دنبال مشتری باشید. یا ایمیل‌های فراوان بفرستید و منتظر نتیجه بمانید.

6. مرتب به‌روز شوید

منظور از به‌روز شدن اطلاعات جدید درمورد کسب‌وکارهایی است که بازاریابی دیجیتال جدید راه‌اندازی می‌شوند و به خدمات شما نیاز دارند. همچنین شما باید وب‌سایت خود را مرتب به‌روز کنید. محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید و خود را به عنوان یک متخصص به مخاطبان بشناسانید.

7. انتشار پست وبلاگ در شبکه‌های اجتماعی دیگر

وبلاگ شما مخاطبانی خواهدداشت، کسانی هم از طریق جستجو در موتورهای جستجو شما را خواهندیافت. با این حال یکی از بهترین شیوه‌های دیده شدن تخصص، وبلاگ و شخص شما بازنشر محتوای وبلاگ در وبلاگ‌های دیگر، شبکه‌های اجتماعی و نشریات بازاریابی دیجیتال آنلاین است.

نکته‌هایی که در این مطلب توضیح دادیم برای پیشرفت در کار فریلنسینگ است. هر فریلنسر با توسعه مهارت‌ها و تخصص خود می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند. تجربه‌های فریلنسینگ خود را با ناربو در میان بگذارید.