سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیکشنری تخصصی

مهمترین ابزار کمکی برای هر مترجم، یک دیکشنری خوب و مناسب است. یک دیکشنری خوب باید معنای واژه را به‌درستی انتقال دهد، توضیحات مناسب داشته باشد و معنای واژه را در حوزه‌های تخصصی توضیح دهد.

پیش از این بهترین دیکشنری‌های زبان انگلیسی و دیکشنری‌های آنلاین را معرفی کردیم. در مطلب امروز به معرفی دیکشنری‌های تخصصی می‌پردازیم؛

دیکشنری های تخصصی فنی و مهندسی

- دیکشنری های تخصصی کامپیوتر

دیکشنری تخصصی کامپیوتر موفق

دیکشنری تخصصی موفق، مجموعه ای از کلمه های تخصصی رشته کامپیوتر (نرم افزار، سخت افزار، شبکه و اینترنت، فناوی اطلاعات، پایگاه داده، الگوریتم و برنامه نویسی) با تلفظ و توضیح در اختیار شما قرار می دهد. از ویژگی های این دیکشنری تخصصی کامپیوتر، امکان تغییر سایز فونت، جستجوی صوتی، سرعت بالای جستجو، تلفظ صوتی و امکان ایجاد لیست واژه های موردعلاقه است. این دیکشنری برای اندروید تهیه شده است.

دانلود دیکشنری تخصصی موفق

دیکشنری تخصصی کامپیوتر ویکی واژه

دیکشنری تخصصی کامپیوتر ویکی واژه شامل تعریف بیش از ده هزار اصطلاح تخصصی کامپیوتر است. ویکی واژه برای توضیح بعضی از کلمه ها و اصطلاح ها از تصاویر استفاده می کند. قابلیت انتقال کامل برنامه به کارت حافظه وجود دارد، درنتیجه فضای حافظه تلفن همراه شما را اشغال نمی کند. حجم برنامه کم است. این دیکشنری تخصصی با قابلیت تلفظ صوتی همراه است و در حال حاضر فقط روی گوشی های اندروید قابل استفاده است.

دانلود دیکشنری تخصصی ویکی واژه

دیکشنری تخصصی کامپیوتر مایکروسافت

این دیکشنری نیاز به نصب ندارد و به صورت پویا و در قالب Chm است که بدون نیاز به هیچ برنامه ای اجرا می شود. فهرست این دیکشنری بر اساس حروف الفبا است و اصطلاحات، واژگان و اختصارات مهم همه بخش های کامپیوتر را در بر می گیرد. در تعریف و توضیح بعضی کلمه ها از تصاویر هم استفاده شده است که یادگیری واژه ها را ساده تر می سازد.

دانلود دیکشنری تخصصی مایکروسافت

- دیکشنری های تخصصی برق